بازگشت به صفحه نخست

 

 

  بيانيه دانشجويان آزادي خواه و برابري طلب به مناسبت 8 مارس

 

 

بيانيه دانشجويان آزادي خواه و برابري طلب به مناسبت 8 مارس، روز جهاني زن

تلاش انسانها براي رسيدن به جهاني که قوانين حاکم بر آن ، محصول اراده ي مستقيم آنان در تعيين آزادانه ي سرنوشتشان باشد ، درقلمرو تاريخ نوين بشر به خلق جنبشهاي بزرگي منجر شده است . نيروي ذخيره شده در اين جنبشها ، اگر مسلح به ايده هاي پوينده ي شعور ترقي خواه انسان باشد ، مهارناپذير است . چرا که رکن مادي ساختمان اين جنبشها را تجربه ي عمومي نبرد با بي عدالتي و استبداد تشکيل مي دهد .

 

زن ، با اعتراض به موقعيت تبعيض آميز اجتماعي و تعريف ناعادلانه از هويت انساني اش ، نيروي مادي يکي از بزرگترين و جهاني ترين اين جنبشها را تشکيل داده است . او همچون ديگر قربانيان مناسبات عالمگير سرمايه ، در برابر ستمي که ملزومات حفظ اين مناسبات بر او روا مي دارد ، مقاومت کرده و اکنون تصميم حمله به آن را در خودآگاه عاصي خود گرفته است .

 

8 مارس ، روز اعتراض تمامي بشريت به چنين بي عدالتي و چنين ستمي ست که به نيمي از افراد بشر تحميل مي شود . در اين روز ما دانشجويان آزادي خواه و برابري طلب همصدا با تمام زنان مبارز جهان ، به قوانين تبعيض آميز و زن ستيزانه ي خاسته از مناسبات سرمايه دارانه ي حاکم اعتراض کرده و بر عليه نظام اجتماعي ارتجاعي و پوسيده اي که زن را قرباني خشونت خانگي ، قتل ناموسي ، تسليم در برابر وسوسه ي خود سوزي و ديگر اشکال و نتايج بردگي زن مي کند ، اقامه ي دعوا مي کنيم .

 

ما خواهان برابري بي قيد وشرط زنان و مردان و لغو هرگونه نمود ستم و تبعيض جنسيتي از تمامي شئون زندگي اجتماعي بوده و از مطالبات زير به عنوان خواسته هاي اساسي زنان جامعه ايران حمايت مي کنيم :

 

1- برابري کامل زنان و مردان در تمامي عرصه هاي اجتماعي ، اقتصادي ، سياسي و حقوقي جامعه

2- لغو مجازات سنگسار

3- لغو پوشش اجباري زنان

4- حمايت اکيد دولت از زنان و دختراني که به سبب شرايط نا مناسب زندگي ، به ورطه هاي تاريکي از قبيل تن فروشي سقوط ميکنند .

5- لغو تبعيض جنسيتي در عرصه کار و دستمزد برابر با مردان به ازاي کار برابر

6- لغو طرح سهميه بندي جنسيتي دانشگاه ها

7- حذف تفکيک جنسيتي در سرويسهاي حمل و نقل ، اماکن عمومي و دانشگاهها

8- حذف نظارت پليسي دانشگاه بر پوشش دختران دانشجو

 

جنبش زنان ايران امروز مي بايست با موضعگيري قاطع بر عليه هرگونه دخالت خارجي ( اعم از حمله نظامي يا تحريم و محاصره اقتصادي ) و با حمايت بي دريغ از مطالبات و مبارزات کارگران ، دانشجويان و معلمان کشور اعلام نمايد که دستيابي به اهداف جنبش ، جز از طريق همبستگي تمامي قواي ترقي خواه بر خاسته از بطن جامعه ممکن نيست .

 

اين بيانيه را با فراخوان به همه آزادي خواهان و برابري طلبان جامعه براي شرکت در تجمعي که به مناسبت فرارسيدن روز جهاني زن ، در روز سه شنبه 15 اسفند ( 6 مارس ) ساعت 12 ظهر در برابر دانشکده حقوق و علوم سياسي پرديس دانشگاه تهران برگزار مي شود ، به پايان مي بريم .

 

گرامي باد 8 مارس، روز جهاني زن

روز آزادي و برابري تمامي انسان ها

 

(جمعي از دانشجويان آزادي خواه و برابري طلب دانشگاههاي ايران)

 

 شعارهای دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب به مناسبت 8 مارس

 

1- آزادی، برابری

2- رهایی زن، رهایی جامعه است

3- تبعیض جنسیتی، ملغی باید گردد

4- لغو پوشش اجباری زنان

5- لغو طرح سهمیه بندی جنسیتی دانشگاهها

6- لغو تفکیک جنسیتی دردانشگاه ها

7- جنبش زنان متحد جنبش کارگری

8- ما مخالف حمله نظامی، یا دخالت خارجی در تعیین سرنوشت مردم ایران هستیم

9- سنگسار، نماد بربریت

 

 

 

لغو مراسم 8 مارس در دانشگاه ها توسط وزیر علوم

 

وزیر علوم با فرستادن نامه ای به دانشگاه های ایران اعلام کرده که ما 8 مارس را به رسمیت نمی شناسیم و 8 مارس روز زن نیست ما روز تولد فاطمه زهرا را داریم که روز زن از نظر ما همان است.

به دنبال این نامه سمیناری که قرار بود امروز در دانشگاه تهران برگزار شود لغو شد.

 

 

 

 

 

Sunday, March 4, 2007

تجمعات اعتراضی در دانشگاه علامه و شریف در آستانه 8 مارس

تجمع در دانشگاه علامه

روز شنبه ۱۲ اسفند تجمعی در اعتراض به ابلاغ آئین نامه جدید انضبا طی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه با حضور بیش از ۷۰۰ نفر از دانشجویان این دانشکده برگزار شد. در ابتدا بعد از جمع شدن دانشجویان و بالارفتن پلاکارد های اعتراضی یکی از دانشجویان پسر اقدام به اعلام برنامه کرد و دلیل اصلی تجمع را اعتراض به آـئین نامه ای که قصد کنترل فاشیستی دانشگاه را دارد بیان

کرد

 

 

تجمع در دانشگاه شریف

.به مناسبت روز جهانی زن بنا به اعلام قبلی دانشجویان ددانشگاه شریف دست به تجمعه به منظور گرانمی داشت روز جهانی زن و پاس داشت آزادی و برابری زدند.

در ابتدای مراسم که در جلوی بوفه مرکزی دانشگاه شریف در راس ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه آغاز شد دانشجویان با پخش سرود "ای زن ای حضور زندگی" و سرود یاردبستانی" همچنان که پلاکارد هایی که به همین منظور تهیه دیده بودند را بالا برده بودند این سرود ها را خواندند. بر روی پلاکارد های شعار های از قبیل:" آزادی و برابری" "رهایی زنان رهایی جامعه است" " زنان قربانیان اصلی جنگ فقر خشونت هستند" "لغو تبعیض جنسیتی" "برابری کامل و بی قید و شرط زن و مرد" "جنبش دانشجویی متحد جنبش زنان و جنبش کارگری" به چشم می خورد.

 

 منبع : وبلاگ 16 آذر