بازگشت به صفحه نخست

 

 

گزارش تفصیلی از گردهمآیی معلمان از کانون صنفی معلمان تهران*

جمعه 18 اسفند  ۱۳۸۵ (9 مارس   2007)

 

همکاران دلیر و آگاه سلام

بالاخره اعضای کانون صنفی معلمان ایران در ساعت  ۵صبح آزاد شدند.

مسئولین کشور تدابیر شدید امنیتی برقرار کرده بودند،همه ی ایستگاه های منتهی به بهارستان،سعدی،ملت،دروازه ی شمیران،طالقانی،تعطیل بود.

دربرخی از ایستگاه هامردم تجمعات کوچکی ترتیب داده بودند.نیروهای نظامی و انتظامی سراسر منطقه را در محاصره ی شدید داشتند.از توپخانه تا بهارستان از چهراراه سرچشمه تا اما حسین از مجاهدین اسلام تا سرآسراب وبسیاری دیگر از خیابانها رابه وسیله ی نیروهای ضد شورش پر کرده بودند.خطهای تلفن مردم،باجه های تلفن،موبایل و همه ی وسایل اطلاع رسانی کاملا بسته است.حتا کافی نت های اطراف بهارستان.

اما!!   اما!!   گوش ساختمانها ومغازه های اطراف کر شده است.

هم اکنون گوش آسمان بهارستان از فریاد معلمان ایران وتهران کرشده است.

معلمان سراسر ایران!! همکاران شما در تهران چشم همه را خیره کرده اند

معلمان تهران از ساعت ۷صبح درجلوی مجلس دور هم جمع شده بودند.رفته رفته جمعیت تا ساعت ۹به ده هزار نفر رسید.همه چشم به راه امدن بهشتی ،باغانی،داوری،پور سلیمان و .... بودند.از ساعات نخستین پیام آقای بهشتی مبنی بر خود داری از دادن شعار تا ساعت ۳۰/۱۰ به گوش همکاران رسید تجمع کنندگان به احترام یاران بازداشت شده،از دادن شعار خودداری کردند.

اما به محض وارد شدن یاران بازداشت شده،به جمع آنان غریو فریادهای مظلومانه قلب ساختمان را به لرزه در آورد.

فضای تهران لبریز از فریاد های ۱۲ هزار معلم آگاه شد:

بهشتی باغانی حمایتت می کنیم

بهشتی باغانی حمایتت م یکنیم

بهشتی باغانی خدانگهدارتان  

با آمدن بهشتی و باغانی در ساعت ۹صبح به جمع معلمان . همگی به سو ی آنان شتافتند و ایشانر ادر آغوش کشیدند

معلمان با چهرهای خندان اما مصمم با همه ی جان ودل فریاد میزدند .

مشکل ما حل نشه مدرسه تعطیل می شه "

"معلم بیدار است            از تبعیض بیزار است"

"یاحجت ابن الحسن    ریشه ی ظلمو بکن"

 در آسمان تهران طنین انداز است.

حتاساختمان مجلس از فریاد معلمان می لرزد.

هنوز هم مدعیان عدالت راسرزنش می کنند.

مدعی عدالت         خجالت خجالت

برخی ازشوق می گریستند.برخی  لبخند میزدند.

خنده ها و گریه ها در هم آمیخته شده بود. تفاوت گریه و خنده چندان زیاد نبود.

آقایان محمود بهشتی وعلی اکبر باغانی وچند تن دیگراز فعالان صنفی برای مذاکره با مسئولین مجلس ودولت به درون ساختمان مجلس دعوت شدند. 

اکنون تشکل ها قدرت خود را به رخ مسئولین کشیده اند. برگ برنده در دست آنهاست.اکنون دیگر تشکلها آن انسانهای مظلوم رشت و درکه ی تهران نیستند،تا آنان را در سرمای ۱۰ درجه زیر صفر و دربرف و باران نگهدارند.

اکنون تشکلها به یاری خدا و همدستی معلمان ایران و تهران قدرتی برتر از دولت دارند. هنگام ان است که شمع تبعیض وستم راخاموش کنند.  

دنبال فرصتی بودیم تا با دستگیر شدگان گفتگویی انجام دهیم اما خیل جمعیت اجازه ی حرکت به سمت آنان را نداد. وآقایان بهشتی ،باغانی و چند تن دیگر سرگرم مذاکره با نمایندگان دولت و مجلس هستند.

مذاکره ای دیگر سه شنبه با حضور شورای هماهنگی

 

   اقایان باغانی و بهشتی و دیگر فعالان صنفی کانون پس از ورود به تجمع امروز جلوی مجلس برای مذاکره به داخل مجلس دعوت شدند.ودر پشت درهای بسته ی مجلس نزدیک به دو ساعت با نمایندگان دولت و مجلس گفتگو کردند.

   درباره ی  نتیجه ی این مذاکره  گفتگویی داشتیم با آقای باغانی دبیر کل کانون صنفی معلمان تهران ،ایشان در این باره گفت:قرار است، نشستی چند جانبه میان شورای هماهنگی کانونهای صنفی معلمان ایران از یک طرف واز طرف دیگر هیات دولت ومجلس  شورا،برای بررسی ومذاکره پیرامون نتایج لایحه،بودجه واستیضاح وزیربصورت فوق العاده در تهران به دعوت از دبیر خانه ی کانونهای صنفی معلمان برگزار شود.

   آقا ی باغانی در پاسخ به این پرسش که برنامه های بعدی شماچه خواهد بود؟ گفت:برنامه های بعدی ما بستگی به شرایط مذاکره دارد،که در روز سه شنبه باحضورنمایندگان همه ی تشکلها درتهران انجام خواهد شد.

 

   آقای باغانی از همه ی همکاران،گرو ها ورسانه هایی  که در طول شب گذشته  برای آزادی ایشان و سایر همسنگران  تلاش بی وقفه نموده اند سپاسگزاری نمود.همچنین از خانم های همکار که با همه ی مشقت و دشواری به یاری دیگر همکاران خود آمده اند قدر دانی نمود.

   از ایشان در باره ی علت در پیش گرفتن شیوه ی نوین تحصن همراه باسکوت گفت: برخی از گرو ها ی معلوم الحال قصد تشنج آفرینی در میان صفوف معلمان را داشتند که ما با استفاده از این شیوه از این اقدام تفرقه افکنی آنهاپیشگیر ی نمودیم.

   اقای باغانی در پاسخ به این پرسش که اتفاق ناگواری تا پایان تجمع روخ داد ه است یا خیر گفتند: خوشبختانه مراسم تا پایان به خیر و خوشی گذشت و هیچ اتفاق نا خوشایندی برای هیچ یک از همکاران نیفتاد،بجز موارد جزئی دستگیری که آنهم در کامیون های مشکی بوده ،و تنها می توانند برای یک یا دو ساعت دستگیر شدگان را بازداشت کنند . اما چنانچه موردی از این پس شنیده شود ما واکنش در خور را نشان خواهیم داد.

 

 

*شورای هماهنگی کانونهای صنفی معلمان دربرگيرنده کانون های صنفی معلمان استانها و شهرستانهای يزد، اصفهان، خراسان، کردستان، آذربايجان شرقی، گيلان، قزوين، همدان، استان مرکزی، آذربايجان شرقی، ايلام، کرمانشاه،زنجان، کرمان، اردبيل، خمينی شهر، دزفول، اروميه، شهرری، مازندران، اسلامشهر، کاشان، دماوند، کوچصفهان، اليگودرز، کرج، شيراز، شهررضا، اهواز، شوشتر و کانون صنفی معلمان ايران است.