بازگشت به صفحه نخست

 

 

 

برای  آلمانی دیگر، اروپائی دیگر و  جهانی بدون جنگ ، نظامیگری و خشونت

 

فراخوان به اوستر مارش در شهرهای آلمان بخصوص اوستر مارش در شهر ماینس ـ ویسبادن

 

گزارش ناهید جعفرپور

 

توضیح : هر ساله در ماه آپریل سازمانها و نهاد های برای صلح و ضد جنگ ، جنبش های منتقد جهانی سازی نئولیبرالی ، جنبش های زیست محیطی و فعالان سازمانها و احزاب چپ آلمان و..... در شهرهای مختلف آلمان بر علیه جنگ و خشونت و برای جهانی صلح آمیز به مارش می پردازند، امسال هم چون همیشه در مناطق مختلف آلمان این مارش ها سازماندهی گشته اند و از جمله در شهر ماینس و ویسبادن که فراخوان زیر را صادر نموده اند. آنچه که اوستر مارش امسال را برای ما ایرانیان برجسته تر از سال های پیش می سازد همانا اختصاص این تظاهرات های منطقه ای به تم جنگ بر علیه ایران است. از این رو شرکت ما ایرانیان در تبعید از سوئی در جهت مبارزه با سیاست های جنگ طلبانه قدرت های جهانی و دفاع از منافع مردم ایران ومبارزه بر علیه سیاست های جمهوری اسلامی و از سوی دیگر دخالت در زندگی سیاسی جاری در کشور آلمان و شهرهائی که در آن بسر می بریم از اهمیت خاص برخوردار است. روز بروز قوانین آلمان عرصه را بر زندگی ما تبعیدیان در آلمان تنگ تر و سخت تر می سازد. بیکاری ، از بین رفتن مدد های اجتماعی و...... اولین تاثیرش را بر زندگی خارجیان مقیم این کشور خواهد گذاشت از این رو دخالت در زندگی سیاسی شهر های مختلف و رابطه با سازمانها و احزاب و نهاد های چپ و مترقی آلمانی از یک سو به نفع ما تبعیدیان ایرانی است و از سوی دیگر  کمک خواهد نمود تا سیاست های آنها شفاف تر گردد و عرصه را بر دولت آلمان و اتحادیه اروپا برای پایمال شدن حقوق بشر در ایران تنگ تر سازند.

 

ایرانیان مترفی و دمکرات شهر ماینس و ویسبادن !

 

برای جلوگیری از جنگی خانمان سوز بر علیه مردم ایران ، بر علیه تحریم اقتصادی که مستقیما زندگی مردم زحمتکش ما را دچار خطری جدی می سازد و بر علیه سیاست های جنگ طلبانه قدرت های جهانی و ارتجاع داخلی در اوستر مارش شنبه 7 آپریل 2007 در شهر ماینس شرکت نمائیم و از اینکه ایران به عراقی دیگر تبدیل شود جلوگیری کنیم . متن فراخوان جنبش های صلح آلمان و..... به صورت زیر است.:

 

برای  آلمانی دیگر، اروپائی دیگر و  جهانی بدون جنگ ، نظامیگری و خشونت


در کتاب سفید ارتش آلمان آمده است که" ارتش آلمان امروز در سرتاسر جهان در ماموریت است. ماموریت دفاعی ارتش غالبا در خارج از آلمان می باشد. ارتش آلمان بعنوان لشکرعملیاتی باید برای " تامین ذخایر" و امنیت راه های ترانسپورت این ذخایر و همچنین برای ثبات درتمامی کشور ها تلاش نماید".
درقوانین بین المللی باید چنین اصلاحاتی انجام پذیرد و به این گونه جواز " حملات تهاجمی" و بزبانی ساده تر حملات جنگی صادر می گردد. در زمان صدر اعظمی شرویدر " منع نظامی" برداشته شد و در زمان مرکلر آخرین منع هم ملغی گشت و عملیات در خاورمیانه آغاز گشت. 
  
 
بیرحم شدن ارتش و جنگ
 
تا کنون سربازان ارتش آلمان بعنوان نوعی از مددکاران اجتماعی جلوه داده می شدند. این که سربازان ارتش آلمان با استخوان های خود بازی می کنند زیاد رسوائی نیست بلکه رسوائی آنجاست که آنان طبق دستورات تعلیم می بینند تا وارد عملیات شوند و انسانها را بقتل برسانند ومعلول سازند. 
 
متاسفانه تاریخ نشان داده است که سربازان دولت های دمکرات هم، تجاوز و شکنجه می کنند و انسانها را به قتل می رسانند و غالبا خودشان هم معلول و دچار اختلالات روانی و یا خوابیده در تابوت از جنگ به خانه هایشان مراجعت می نمایند.

 

سرباز گیری از روی فقر و اجبار

انهدام خدمات اجتماعی بعنوان کمکی موثر برای سربازگیری و به خدمت ارتش درآمدن شده است. فشار بر روی بیکاران باعث شده است که آنها هر چه بیشتر خود را به خدمت ارتش درآورند. در حالیکه در بسیاری از کشور های اروپائی  اجبار به نظام وظیفه را از بین برده و یا اختیاری کرده اند، ائتلاف بزرگ دولت آلمان ( س د او/ س اس او/ اس پ د) به این امر چسبیده اند.

 

قوانین برای معاف شدن از خدمت نظام وظیفه به دلیل آموزش دیدن و درس خواندن مجددا شدید تر می شوند. بنظر می رسد که آنها ترس دارند که علارغم وجود قانون هارتس 4 به اندازه کافی نتوانند داوطلب برای کشتن پیدا کنند.   

خلع سلاح تسلیحاتی بجای دزیدن خدمات اجتماعی!

سرمایه داری در سرتاسر جهان همواره انسانهای بیشتری را به بدبختی می کشاند و ابتدائی ترین ابزار زندگی پایه ای آنان را از آنها می گیرد. در شهر ها و مرزهای دریائی کشورهای صنعتی پناهندگان فقر مرگ را می یابند. نه تنها مکانیسم " طبیعی" اقتصاد جهانی میلیون ها انسان را از طریق گرسنگی ، مریضی و بدبختی به کام مرگ می کشاند، بلکه در کشور های صنعتی همچنین از لشکر های نظامی  برای رسیدن به منافع بیشتر استفاده می شود.
 
بر علیه قدرت نظامی شدن اتحادیه اروپا

 

 پیش نویس قانون اساسی اتحادیه اروپا ، پیش نویسی نظامی گر، غیر دمکراتیک و نئولیبرالی است. این پیش نویس بدرستی از سوی کشورفرانسه و هلند رد شده است. البته این امر دولت ها را از ادامه نظامی گری اتحادیه اروپا باز نداشته است. برای مثال : " گروه های نبرد" اتحادیه اروپا ( باتله کروپ)

 

راه هائی برای رشد جامعه بجای جنگ هائی برای ذخایر!
 
در آفریقا ، در خاورمیانه و آسیای مرکزی، آمریکا ، اتحادیه اروپا ، روسیه ، چین و دیگران برای مواد اولیه با هم رقابت می کنند. در کنگو جائی که با کمک  ارتش اتحادیه اروپا رهبریت آقایان جنگ امنیت می یابد موضوع در ابتدا بر سر مواد اولیه است: الماس های صنعتی ، کوبالت ، مس ، نفت ، چوب ، 80%  ذخایر کولتان که برای تلفن های دستی مهمند ، یک چهارم ذخایر گرمانیوم که برای شیشه سازی مهم است.

جنگ هائی برای آب برنامه ریزی شده است. ما باید سیستم اقتصادیمان را طوری تغییر دهیم که دیگر به منابع کنونی انرژی وابسته نباشیم.

تسلیحات اتمی و مهمات اورانی را از بین ببریم!

 

جنگ لبنان در سال 2006 بعنوان پیش درآمدی برای جنگ بر علیه ایران بود.  تا زمانیکه قدرت های اتمی کنونی خلع سلاح نشوند ،کشور های دیگر هم به سوی ساخت بمب اتم  کشیده می شوند. سیاست دوگانه قدرت های اتمی برای دولت ایران ایزوله کردن منتقدین داخلی سیاست اتمی را آسان ساخته است و از بین بردن این رژیم استبدادی توسط نیروهای مترقی داخلی را از طریق تهدیدات جنگی از خارج  بیشتر به عقب انداخته است.
تنها تسلیحات انفجاری اتمی (برای مثال تسلیحات  از اوران غنی شده ) نیستند که بشدت سمی اند و از اشعه رادیو اکتیو برخوردارند بلکه اشعه هائی که از سال 1991 از طریق عملیات نظامی آنها در فضا آزاد شده است حداقل با 400.000 بمب ناکازاکی برابری می کنند.   

جنگ و خشونت راه حل نیست!

 

جنگ جنایت است بر علیه بشریت است. جنگ کشتار جمعی سازمان داده شده است. جنگ پیش زمینه جنگ های جدید و خشونت های جدید را فراهم می کند.
دقیقا هم کنون با نام مبارزه بر علیه ترور بر علیه منافع ملت ها جنگ می شود و شکنجه داده می شود. تروریسم بمب بارانی و رهبریت اشغالگری غرب در عراق و افغانستان خشونت های ضد غربی را رشد داده است و رژیم ملا ها در ایران را تشویق به مسلح کردن مجدد و نظامیگری وکنترل دولتی در غرب نموده است. اختلافات اسرائیلی/عربی روزانه نشان می دهند که چگونه خشونت خشونت را طلب می کند.

 

  ما باید در مقابل این دینامیک خطرناک قرار بگیریم به این صورت که خود را برای خلع سلاح تسلیحاتی ، بر علیه نظامیگری و برای راه حل های غیر خشونت آمیز حل اختلافات و رفع تمامی دلائل ریشه ای جنگ ها بسیج نمائیم.  

ما خواهان :

1/ برگشت ارتش آلمان از افغانستان و کنار گذاشتن تمامی عملیات نظامی در خارج از کشور و خارج شدن ار ناتو هستیم

2/ خروج نیروهای اشغالگر از عراق و افغانستان

3/ از بین بردن تمامی خدمات اجباری جنگی و پایان دادن به تعقیب متمردین از جنگ در تمامی جهان و دادن پناهندگی به متمردین جنگ در آلمان

4/ تقلیل تا نهایت هزینه های تسلیحاتی

5/ پایان دادن به صدور اسلحه

6/ استفاده غیر نظامی از تاسیسات نظامی و کارخانه جات اسلحه سازی

7/ از بین بردن تسلیحات اتمی و عدم استفاده و صرف نظر نمودن از انرژی هسته ای

8/ انصراف از نفت و ساخت انرژی های جدید و نوآوری انرژی زا و آموزش  استفاده درست از انرژی در مجموع

9/امنیت دادن و دفاع ازدستاوردهای اجتماعی ، سیاسی و استاندارد و بدینوسیله بر علیه انهدام خدمات اجتماعی و بر علیه عملیات ارتش آلمان در داخل کشور و بر علیه ساختمان دولت کنترل

10/ برای یک نظم جهانی عدالت مند

 

تاریخ اوستر مارش شنبه 7 آپریل 2007

محل تجمع ساعت 10،30 صبح در ایستگاه قطار شهر ماینس

سخنرانی های پایانی ساعت 12،30 در لایش هوف