بازگشت به صفحه نخست

 

 

کودکان غزه، قربانیان بمب های صوتی اسرائیل

 نويسنده : مايک ويتنی

برگردان : کاوه عظیمی

 

 

"تصاویر ساختمان های تخریب شده در اثر اصابت بمب ها ، نیروگاه برق سوخته شده و پل های ویران گشته تنها یک قسمت از جنگ تروریستی دولت اسرائیل بر علیه مردم غزه را نشان میدهد.

در این تصاویر امواج صوتی حاصل از بمب های صوتی و شکستن دیوار صوتی بوسیله جت های اف 16 که شبانه روز در منطقه پرواز میکنند ، پنهان میباشد که اینها باعث شکستن شیشه پنجرها و ایجاد رعب و وحشت در کودکان غزه میگردد.

دولت اسرائیل موفقیت های چشم گیری در ایجاد جنگ روانی علیه مردم فلسطین داشته است بخصوص وارد نمودن صدمات شدید و غیر قابل جبران در میان کودکان بیگناه فلسطینی."( بخشی از مقاله جنگ علیه کودکان به قلم جان پیلجر)

 

دکتر خالد دهلان روانپزشک و سرپرست انجمن سلامتی و بهداشت کودکان آمار و ارقامی را ارائه داده است که غیر قابل تحمل و زجر آور میباشد :99.4 درصد کودکانی که مورد مطالعه قرار گرفته اند نشان از صدمات جدی روحی و جسمی دارند. 99.2 درصد از آنها خانه شان مورد اصابت بمب و موشک قرار گرفته است. 99.5 درصد از آنها در معرض گاز اشک اور قرار گرفته اند . 99.6 درصد از آنها شاهد مورد اصابت گلوله قرار گرفتن انسان های ديگر بوده اند و نهایتا یک سوم آنان شاهد زخمی یا کشته شدن اعضاء خانواده خویش یا همسایگان شان بوده اند.

 

مطالعات و تحقیقات دکتر خالد همسوئی و اشتراک نظر با دیگر مطالعات که تا کنون در مورد کودکان فلسطینی انجام گشته است ، دارد.صدمات و ضایعات وارده به کودکان ناشی از امواج صوتی توليد شده از انفجارات متعدد و جراحت روحی و جسمی ناشی از آن می باشد .

 

اين نتايج نشانگر رشد صعودی صدمات کودکان در دراز مدت می باشد و اين کودکان دچار بيماری های روحی و روانی می باشند که در دوران زندگی آينده شان ، تاثيرات مهيبی بر جا خواهد گذاشت مانند : عدم تعادل روانی ، عصبيت شديد ،ناتوان از انجام کارهای ساده و روزمره زندگی و افسردگی حاد . اين کودکان دچار کابوس هاس وحشتناک شده و از ترس شديد ، زندگی بر آنان سياه می گردد و از اين بابت بسيار در رنج می باشند .

بمب های صوتی و شکستن ديوار صوتی از جمله تاکتيک های نظامی ارتش اسرائيل بر عليه کودکان بيگناه فلسطينی می باشد .چرا که دليل ديگری برای اينگونه تاکتيک های نظامی از طرف ارتش اسرائيل وجود ندارد . شکستن ديوار صوتی و استفاده از بمب های صوتی ، هيچ دست آورد نظامی به همراه نخواهد داشت ، مگر ايجاد رعب و وحشت در ميان مردم ضعيف و حساس بخصوص کودکان .همانگونه که آمارها نشان می دهد ، ارتش اسرائيل به اهداف غير انسانی خويش دست يافته و آنچنان آنان را خشنود کرده که در فکر تکميل و ساخت بمب های صوتی جديد بوده و در حال توليد آن می باشند .

 

اين بمب های جديد با موفقيت در حوادث اخير غزه مورد استفاده قرار گرفته ، بطوريکه باعث افزايش سقط جنين در ميان زنان باردار فلسطينی و صدمات جدی روحی و روانی به کودکان معصوم گرديده است .دولت اسرائيل کاملأ واقف به صدمات و تاثيرات مخرب اين بمب ها در ميان مردم فلسطين به ويژه کودکان می باشد و برايشان اهميتی ندارد که مردم فلسطين در چه عذاب و رنجی ، زندگی می کنند .

 

به اين فکر کنيد که برای دولت اسرائيل از نظر مالی بصرفه است که فلسطنيان را با ايجاد رعب و وحشت ، معلق و بلاتکليف نگاه دارد .

 

اين تنها دليل منطقی می تواند باشد که رهبران دولت اسرائيل ، خواهان گسترش جنگ روحی و روانی بر عليه مردم و به ويژه کودکان باشند .

 

آيا دليل ديگری هم برای ساختن اين بمب های صوتی وجود دارد ؟

 

هدف قرار دادن کودکان معصوم و بيگناه بوسيله اسلحه و مهمات مخرب ، دارای معنی و مفهوم هشدار دهنده می باشد .

برخی ها سعی می کنند با مقايسه و يادآوری فاجعه 11 سپتامبر اين اعمال غير انسانی را توجيه کرده و پرده پوشانی نمايند و گاهأ نيز موفق بوده اند .بهر حال سئوال اين است :آيا هيچ دليل منطقی وجود دارد که کودکان بی پناه را مورد حمله نظامی قرار دهيم ؟

 

در هفته های اخير بارها شاهد زخمی و يا کشته شدن کودکان فلسطينی بوسيله بمب و يا موشک های اسرائيلی بوده ايم .

يکی از اين حوادث, حمله به يک خانواده فلسطينی در ساحل غزه بود که تمامی اعضای اين خانواده در برابر چشمان دختر بچه کوچک اين خانواده به قتل رسيدند .اين جنايت ارتش اسرائيل بعنوان سمبل خشونت غير عادلانه آنان در مقابل مردم فلسطين در آمده است .

 

برای خانواده های فلسطينی ، جنگ بر عليه کودکانشان ، چيز تازه ای نيست . در سال 2004 مجله پزشکی انگلستان ، مطالعات منطقه ای خود را از فلسطين ارائه داد و در اين گزارش آمده است که در 4 سال گذشته 621 کودک فلسطينی کشته که دو سوم آنان در راه مدرسه و در ايستگاه بازرسی ، در خانه هايشان ، بوسيله اسلحه سبک کشته شده اند .بيش از نيمی از جراحات که منجر به مرگ اين کودکان گشته در ناحيه سر و گردن وسينه بوسيله شليک گلوله توسط تک تيراندازان صورت گرفته .

 

حال مردم اسرائيل اين سياست های خصمانه بر عليه کودکان فلسطينی را حمايت می کنند يا خير !!!! ارتباطی در اصل موضوع ندارد . همانگونه که وجود اين بمب های صوتی نشانگر و گواهی اين سياست های غير انسانی می باشد .

400 مورد زخمی و يا کشته شدن کودکان فلسطينی به وسيله تک تيراندازها ، نشانگر اين است که : کشتن کودکان کم اهميت ، غير قابل اجتناب و ناشی از عواقب اشغال کشور اعلام می شود.

 

اين کاملأ غير قابل قبول می باشد .

 

چگونه يک ملت می تواند پرنسيب های را پايه گذاری کند که کشتن کودکان بيگناه ، بهای دست يابی و حل معضلات و مشکلات مرزی قرار گيرد .

اين يک فاجعه انسانی حساب شده می باشد .

 

مردم اسرائيل بايستی مخالفت خود را با سياست های نظامی ، نژاد پرستانه ، خصمانه و غير انسانی رهبرانشان ،اعلام کنند و مانع اين فجايع گردند . شايد بمب های صوتی بتواند آنچه را که قصد سازندگانش باشد را فراهم کند ، اما در تاريخ مردم اسرائيل برگهء ننگی بيش بر عليه انسانيت نخواهد بود .

اين شرم آور است که اسرائيل بزرگ بر روی اجساد نونهالان و کودکان فلسطينی ساخته شود .چگونه در زندگی روزمره و مذهب خود ، اين قتل و عام کودکان را توجيه خواهيد کرد .

حمله به کودکان و زنان بيگناه را متوقف کنيدو نيرو های نظامی خود را از مناطق اشغالی خارج کرده و به ميز مذاکره بر گرديد و اين تنها راه برای رسيدن به صلح و ممانعت از وقوع فاجعه در منطقه می باشد .

 

    منبع : دنیای ما