بازگشت به صفحه نخست

  

خطر جنگ و مسئولیت ما

 

 

توضیح مترجم : پس از انتشار فراخوان جنبش صلح آلمان براي سازماندهي تظاهرات مركزي بر عليه سفر بوش به آلمان، لازم ديديم كه طي نامه اي به سازمانها و فعالين اين جنبش به كمبود اساسي فراخوان يعني عدم موضع گيري صريح عليه رژيم اسلامي حاكم بر ايران اشاره كنيم و نظرات خود را با آنها در ميان بگذاريم. ترجمه فارسي اين نامه را در زير ملاحظه ميكنيد.

 

برگردان نامه:  

 

دوستان عزیز ، همکاران عزیز،

 

دعوای اتمی میان حاكمين فوق ارتجاعي ایران و دیوان سالاری فوق کنزرواتیو بوش در این فاصله به فاز خطرناکی رسیده است.

 

کاملا روشن است که هر دو طرف تنها به لحاظ محاسبه های قدرت سیاسی در حال كشاندن جهان به لبه پرتگاه جنگ تازه اي هستند.

 

بهانه هائي  که هر طرف برای دیگری آماده نموده است، همساني ماهيت سياست غیر انسانی هر دو طرف را بر ملا ميسازند.

 

قدرتمندان رژیم اسلامی با خشونت کامل بدون هیچگونه توجه ای به پیامدهای بلاواسطه و دراز مدت آن به برنامه اتمی فاجعه بار و عبثي چسبیده اند که از هر لحاظ بر خلاف منافع کنونی و نسلهاي آینده این کشور می باشد.

 

رژیم  اسلامی ناتوان از حل ساده ترین مشکلات روزانه زندگی مردم ، برنامه اتمی را تبدیل به  مسئله ای ملی می سازد واحمدی نژاد كارگزار دار و دسته حاكم  با وجود اینکه خوب می داند که افکار عمومی  جهان با تنفر عکس العمل نشان خواهد داد و تنها نازی های قدیمی و جدید هورا خواهند کشید، هلوکاست را انکار می کند و بدنبال مکتب رهبر روحانی اش خمینی که اعتقاد داشت جنگ برای اسلام چون هدیه ای خدائیست، با تمامی ابزار به تشديد نزاع دامن می زند.

 

در مقابل افكار عمومي جهان خود را با سياستي روبرو ميبيند كه بقول گونتر گراس در سخنراني جديدش " احمقانه تر و بهمين دليل خطرناكتر نمي توانست باشد". وی در ادامه سخنرانی می افزاید:" حتی تهدید به تکرار یک جنایت جنگی و استفاده از تسلیحات اتمی می شود".

 

هر دو طرف دعوا با استفاده ابزاری از دروغ های پی در پی سعی در پوشاندن نیات واقعی خود دارند:

در حالیکه روزانه اساسي ترين حقوق پايه اي  مردم ایران با خشن ترین نحوه لگد مال می شوند، رژیم  اسلامی خود را بعنوان مدافع حقوق ملی ایران جای می زند.

طرف آمریکائی هم در واقعیت جوهرا سیاست دیگری را نشان نداده است. "رهبر جهان آزاد، حافظ دمکراسی و آزادی" با یک دروغ بزرگ به کشور همسایه ایران یعنی عراق حمله نمود، که گویا صدام حسین دیکتاتوری که سال های طولانی بخصوص زمان جنگ ایران و عراق از سوی آمریکا پشتیبانی می شد، تسلیحات کشتار جمعی دارد و برای نابودی این تسلیحات باید به عراق حمله نمود.

در حدود سه سال است که این کشور از محور خشونت و بدبختی های پیامد آن خارج نشده است. وجود زندان های ابوقریب و گونتانامو ادعا های دفاع از دمکراسی و حقوق بشر را غير قابل قبول مينمايند. همچنین در ایران این سیاست جای پا های خونینی بجای گذاشته است. ما فراموش نکرده ایم که آمریکا محصول تلاش های ایرانیان را برای آزادی و استقلال از طریق کودتای 1953 بر علیه دولت ملی دکتر مصدق از بین برد و ده ها سال حاكميت دیکتاتوری رژیم شاه را پشتیبانی نمود. حاكميت ترور اسلامی کنونی پیامد از بین بردن دمکراسی و حقوق بشر از سوی رژیم آنزمانی شاه که از سوی سازمان سیا و پنتاگون پشتیبانی می شد است. از این رو اشک های تمساح گونه کنونی وزارت خارجه آمریکا برای حقوق بشر در ایران نمی تواند دمکرات های واقعی را تحت تاثیر قرار دهد. " کمکی" که دیوان سالاری بوش اخیرا برای اپوزیسیون ایران تدارک دیده است، تلاشی است تا بدینوسیله  گروه های "طرفدار ـ آمریکا" را زنده نگه دارد تا در صورت تغییررژیم در ایران موقعيت از دست رفته را مجددا باز یابد.

دوستان و همکاران عزیز،

 

مبارزه بر علیه جنگ و برای صلح باید همزمان بر علیه هردو طرف  انجام پذیرد. تمامی جريانات سياسي كه در مقابل يك طرف بنفع طرف مقابل سكوت ميكنند، اشتباه فاجعه باري را مرتكب ميشوند.  مبارزه کنونی مردم ایران برای آزادی و صلح و عدالت اجتماعی هم بر علیه حاكميت  ترور اسلامی و هم بر عليه کسانی انجام ميگيرد که استقلال كشور را مورد تهدید قرار داده و به ثروت نفت آن چشم دوخته اند. 

جنگ در عراق با وضوحی وحشتناک نشان می دهد که چه پیامد هائی یک حمله نظامی بدنبال خواهد داشت. بدلائل مختلف پیامدهای جنگی در ایران بسیار بزرگتر از جنگ کنونی در عراق خواهد بود. ازاین جنگ باید با تمام  قوا جلوگیری نمود. همچنین باید از تحريم هائيكه که زندگی مردم را تحت فشار قرار می دهند جلوگیری نمود.

استمرار مبارزه زنان ، کارگران ، دانشجویان و روشنفکران ایران تحت بد ترین شرایط بر علیه رژیم  اسلامی اثبات اين نكته است كه اين مبارزه  تا استقرار یک ایران آزاد ، مستقل و دمکراتیک ادامه خواهد داشت. ازاین مبارزات باید پشتیبانی نمود.

جهانی دیگر ممکن است.

   

با سلام های دوستانه

ناهید جعفرپور

بهروز اسدی

کامران صادقی