بازگشت به صفحه نخست

 

ده ميليون مترمربع، آمار ناقابل كشت خشخاش در فارس!

 

 

سوءاستفاده از مقدسات و نيز تيراندازي به مأموران انتظامي، از جمله روش‌‌هاي كشاورزان مرتبط با قاچاقچيان مواد مخدر، براي حفاظت از اين مزارع است.

۳۱ خرداد ۱۳۸۵ - بعد از ظهر ۱۷:۴۶          تعداد بازديد: 6160    كد خبر: ۴۱۱۶۸

 

به رغم تلاش‌هاي نيروي انتظامي در كشف و امحاي مزارع كشت خشخاش، هنوز ميزان زمين‌هاي زير كشت اين گياه افيوني، سر از ارقام نجومي درمي‌آورد.

 

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، ميزان اين زمين‌ها، تنها در نقاط صعب‌العبور استان فارس نزديك به 1000 هكتار (ده ميليون مترمربع) است كه تاكنون، بخشي از آنها نابود شده است.

 

اين گزارش مي‌افزايد: از آغاز امسال تاكنون، با تلاش مأموران نيروي انتظامي، نزديك به دويست ميليون بوته خشخاش در شهرستان‌هاي استان فارس از بين‌ رفته است، اما بنا بر برخي گزارش‌ها، هنوز بسياري از مناطق صعب‌العبور در اين استان، شناسايي نشده و كشت خشخاش در آنها ادامه دارد.

 

البته بايد گفت، ميزان كشت اين گياه، كه در برخي نقاط اين استان سابقه زيادي دارد، آمارهاي تكان‌دهنده‌اي دارند، چنان‌كه بنا بر اطلاعات رسيده در شهرستان شيراز نزديك به 120 هكتار، فيروزآباد 300 هكتار و ممسني نزديك به 250 هكتار از اراضي زير كشت اين ماده افيوني رفته است.

 

گفتني است، در برخي مناطق، نابودي مزارع خشخاش با مقاومت كشاورزان روبه‌رو بوده و آنان به راه‌هاي گوناگون، از امحاي بوته‌هاي خشخاش به دست مأموران جلوگيري كرده‌اند.

سوءاستفاده از مقدسات و نيز تيراندازي به مأموران انتظامي، از جمله روش‌‌هاي كشاورزان مرتبط با قاچاقچيان مواد مخدر براي حفاظت از اين مزارع است.

 

منبع : بازتاب