بازگشت به صفحه نخست

 

 

 

   ايران 130 هزار بشکه در روز ظرفيت مازاد توليد نفت دارد   

 

آژانس بين المللي انرژي اعلام کرد ظرفيت مازاد توليد نفت ايران هم اکنون 130 هزار بشکه در روز است، که پس از عربستان دومين ظرفيت بزرگ در سطح اوپک به شمار مي رود. به گزارش خبرنگار اقتصادي مهر به نقل از آژانس بين المللي انرژي ظرفيت بادوام توليد نفت ايران در حال حاضر 4 ميليون و 100 هزار بشکه در روز است.  بر اساس اين گزارش، ايران در حال حاضر روزانه حدود 3 ميليون و 980 هزار بشکه در روز نفت توليد مي کند که با توجه به ظرفيت 4.1 ميليون بشکه توليد، ايران با نزديک به 130 هزار بشکه ظرفيت مازاد توليد روبرو است. آژانس بين المللي انرژي همچنين ظرفيت مازاد توليد عربستان را 940 هزار بشکه، کويت 90 هزار بشکه، ونزوئلا 80 هزار، نيجريه 50 هزار، امارات 50 هزار، اندونزي 40 هزار، و ظرفيت مازاد توليد قطر را 30 هزار بشکه در روز اعلام کرده است. برپايه همين گزارش، ظرفيت مازاد توليد کشورهاي الجزاير و ليبي نيز در سطح صفر قرار دارد.بنابر اعلام آژانس بين المللي انرژي، کل ظرفيت مازاد توليد کشورهاي عضو اوپک بدون محاسبه عراق يک ميليون و 390 هزار بشکه در روز است. همچنين ظرفيت مازاد توليد نفت عراق نيز 60 هزار بشکه اعلام شده اشت. اين گزارش مي افزايد، ظرفيت توليد نفت اوپک با محاسبه عراق 31 ميليون و 660 هزار بشکه در روز است، اما اين کشورها هم اکنون فقط 29 ميليون و 670 هزار بشکه در روز توليد مي کنند.

 

نظرات ( نظر بدين )  لینک  دوشنبه، 8 خرداد، 1385 - رايان 

   جمعيت دانشجويى كشور تا پايان سال ۱۳۸۸به چهار ميليون نفر مي‌رسد   

 

معاون آموزشى وزارت علوم، تحقيقات و فناورى گفت: تا پايان برنامه چهارم توسعه ۳۰درصد به جمعيت دانشجويان افزوده مي‌شود و تعداد آنها در كشور به چهار ميليون نفر خواهد رسيد.

 هم‌اكنون ۲/۵ميليون يعنى نزديك به ۲۲درصد از جمعيت جوان كشور را دانشجويانى تشكيل مي‌دهند كه در دانشگاههاى كشور مشغول به تحصيل هستند.

وى گفت: اين در حالى است كه در اوايل انقلاب فقط سه درصد از جمعيت جوان كشور دانشجو بودند.

او افزود: در سال ۱۳۷۶از هر ۱۰۰هزار نفر ۱۸۷۷نفر دانشجو در كشور مشغول به‌تحصيل بودند اما امروز اين شاخص به ۳۰۰۰در يكصد هزار نفر افزايش يافته و تا سال آتى نيز به ۴۰۰۰نفر مي‌رسد.

وى با اشاره به رشد ظرفيت در مقاطع تحصيلات تكميلى در كشور گفت: در آزمون سراسرى امسال ۱۹هزار دانشجو در مقطع كارشناسي‌ارشد و ۲۰۰۰دانشجو در مقطع دكترا پذيرفته شده‌اند.

او از پذيرش ۹۰۰هزار دانشجو در مقاطع مختلف سال تحصيلى جديد در دانشگاههاى كشور خبر داد و افزود: شاخص قبولى در دانشگاهها طى سالهاى آتى از هر دو نفر، يك نفر خواهد بود.

او با اشاره به تصويب طرح توسعه بلندمدت دانشگاه شهيد باهنر كرمان گفت:

بر اساس اين طرح تا ۱۰سال آينده تعداد رشته‌هاى اين دانشگاه به ۲۳۳رشته و جمعيت دانشجوى روزانه به ۱۶هزار نفر افزايش مي‌يابد.

رييس سابق دانشگاه شهيد باهنر كرمان  گفت: اين دانشگاه ۱۴هزار و ۷۴۰دانشجو، ۹۴۱كارمند، ۱۰۰عضو هيات علمى و ۲۰۰دانشجوى بورسيه دكترا دارد.

 

   دوشنبه، 8 خرداد، 1385 - رايان 

   بانک جهاني: 2 درصد مردم ايران با کمتر از يک دلار در روز زندگي مي کنند   

 

به گزارش خبرنگار اقتصادي مهر به نقل از بانک جهاني، کمتر از 2 درصد از جمعيت ايران با روزي کمتر از يک دلار و 7.3 درصد نيز با روزي کمتر از 2 دلار زندگي مي کنند.

بر اساس اين گزارش، ايران از لحاظ نسبت جمعيتي که درآمدي کمتر از يک دلار در روز دارند، در ميان کشورهاي در حال توسعه کشور موفقي محسوب مي گردد.

اين گزارش مي افزايد، در 59 کشور در حال توسعه نسبت افرادي که با روزي يک دلار زندگي مي کنند بيش از ايران، يعني بيش از 2 درصد است.

بنابر اعلام بانک جهاني، 72.3 درصد از مردم کشور موريتاني با درآمد کمتر از يک دلار در روز زندگي مي کنند و اين کشور از اين لحاظ، ناگوارترين وضعيت را در سطح جهان دارد.

پس از موريتاني نيز کشورهاي نيجريه با 70.8 درصد، هائيتي 67، آفريقاي مرکزي 66.6، زامبيا 63.7، ماداگاسکار 61، نيجر 60.6، سيرالئون 57، زيمباوه 56.1، بروندي 54.6، رواندا 51.7، تانزانيا 48.5، نيکاراگوآ 45.1، بورکينا فاسو 44.9، غنا 44.8، نپال 39.1، مالاوي 41.7، موزامبيک 37.9، بنگلادش 36، هند 35.3، و کامبوج با نسبت 34.1 درصد به ترتيب فقيرترين کشورهاي جهان از لحاظ نسبت جمعيت با درآمد زير يک دلار هستند.

 

   دوشنبه، 8 خرداد، 1385 – رايان

 

   سالانه حدود 700 هزار نفر به علت هزينه‌هاى درمان فقير مى شوند    

 

آفتاب: وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشكى گفت: اقتصاد درمان يكى از مهمترين چالشهاى نظام سلامت كشور است به طورى كه سالانه حدود 700 هزار نفر به علت هزينه‌هاى درمان فقير مى شوند.

كامران باقرى لنكرانى در اجلاس روساى دانشگاه‌هاى علوم پزشكى با تشريح برنامه‌هاى وزارت بهداشت افزود: وضعيت خدمات بهداشتى و درمانى در مناطق دور افتاده مطلوب نيست به خصوص اينكه بيش از 300 هزار نفر در كشور اصلا شناسنامه ندارند و از وضعيت سلامت آنها اطلاعي در دست نيست.

وي گفت : مردم از وضعيت خدمات بيمه‌هاى درمانى راضى نيستند و اگر چه بر روى كاغذ 70 ميليون بيمه شده در كشور وجود دارد اما هنوز 25 درصد مردم تحت پوشش هيچ بيمه‌اى نيستند.

وى افزود: مسلئه مهم ديگر در كشور ما بحث اعتياد است به طورى كه بر اساس آمار بهداشت يك ميليون و 200 هزار نفر معتاد در كشور داريم كه 20 هزار نفر آنها معتاد تزريقى هستند و نزديك به 25 درصد آنها مبتلا به ويروسHIV هستند در حالى كه رسيدگى به اين حجم بزرگ مسئله فقط در حد يك اداره كوچك در مراكز مديريت بيماريهاى معاونت سلامت وزارت بهداشت است و اصلا متناسب با ابعاد مسئله نيست.

 

منبع : وبلاگ آمار ایران