بازگشت به صفحه نخست

 

 

کوی دانشگاه تهران

در آتش و خون

 

بعد از تریبون آزاد و راهپیمایی دیروز دانشجویان دانشگاه تهران و نیز خبر استعفای تحت فشار پنج تن از اساتید دانشکده ی حقوق و ورود گاردهای ضد شورش به فضای دانشگاه کوی دانشگاه ار ساعت نه شب نا آرام شد ئ این درگیری ها هم اکنون در ساعت دوازده شب با ورود دانشجویان به خیابان امیر آباد کشیده شده است و تعداد زیادی از دانشجویان به دلیل مصدومیت با باتومهای برقی و گاز اشک آور زخمی شده اند.بیش از دو هزار نفر از دانشجویان کوی دانشگاه تهران در حال دفاع از خود در برابر حمله ی نیروهای نظامی و امنیتی هستند....

دانشجویان معترض در حال سر دادن سه شعاری هستند که اگر در وبلاگ آنها را ذکر کنم مسلما فردا بدون برگزاری دادگاه اعدام خواهم شد!!!

در این شعار ها که تا کنون در هیچ درگیری دانشجویی و غیر دانشجویی سابقه نداشته است هر آنچه که باید، گفته شده است....

تا این لحظه حداقل یازده نفر از  دانشجویان ساکن کوی دانشگاه بازداشت شده اند...

دانشجویان به منظور مقابله با شلیک گاز اشک آور اقدام به آتش زدن لاستیک کرده اند که موجب شده است دود غلیظ کل منطقه ی امیر آباد را در خود فرو برد..

یکی از خوابگاه های دانشجویی که تبدیل به بیمارستان صحرایی شده است مملو از دانشجویان زخمی و مجروح است که حال بعضی از آنان به شدت وخیم می باشد..

تمامی راه های منتهی به کوی دانشگاه تهران به محاصره ی نیروهای نظامی و امنیتی در آمده است و به هیچ وجه امکان پیوستن دانشجویان سایر دانشگاه ها به دانشجویان معترض کوی وجود ندارد..

خوانندگان محترم اگر دوست و یا آشنایی در خیابان امیر آباد دارند سعی کنند در تماس با آنها بخواهند که دارو،وسایل پانسمان،غذا و دیگر احتیجات اساسی را به دانشجویان برسانند..

انتظامات کوی دانشگاه عملا کنار نشسته و شاهد کتک خوردن و بازداشت دانشجویان است...

منبع : وبلاگ عابد توانچه

 

  

آنان که شرافت دارند

به هر طریق ممکن به

دانشجویان یاری برسانند 

 

 

در پی اعتراض‌های دانشجوئی در کوی دانشگاه تهران، نیروهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی سه‌شنبه‌شب به کوی دانشگاه وارد شدند و درگیری‌ها در این منطقه تا صبح چهارشنبه (امروز) ادامه داشت. خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، مرتضی طلائی گزارش داد در این درگیری‌ها، هیچیک از دانشجویان معترض بازداشت نشدند، اما چنانکه علی نکونسبتی، عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، در مصاحبه با رادیوفردا می‌گوید، دست کم ۱۵ تن از دانشجویان در جریان این درگیری‌ها مفقود شدند. وی به این سئوال پاسخ می‌دهد که علت اصلی اعتراض دانشجویان چه بود؟

 

علی نکونسبتی (عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، تهران): دانشجویان به کمیته انتظامی، برخورد بد حراست، و بستن فضای دانشگاه‌ها و تغییر فضای اداری دانشگاه اعتراضاتی داشتند. احضار دانشجویان به کمیته‌های انتظامی هم مزید بر علت شده و این تجمعات ادامه پیدا کرد و دیروز هم ادامه داشت تا اینکه دیشب در کوی دانشگاه همه اینها با هم پیوسته شد و حادثه دیشب را پدیدار کرد. دانشجویان در مجموع به رفتارهای آقای عمید (زنجانی، رئیس دانشگاه تهران) معترض بودند و به خاطر همین روز به روز تجمع زیادتری برگزار شد و جمعیت تقریبا به دو سه هزار نفر می‌رسید که با حمله نیروهای امنیتی و لباس شخصی به زدو خورد شدیدی کشیده شد و حداقل آنطور که بچه‌ها می‌گویند ۱۵ نفر ربوده شدند و بیش از ۷۰ نفر زخمی شدند.

 

کیوان حسینی (رادیو فردا): سردار طلائی فرمانده نیروی انتظامی تهران می‌گوید تعداد زیادی از نیروهای پلیس هم زخمی شدند. آیا دانشجوها به طرف پلیس سنگ پرتاب کردند و آیا اساسا درگیر شدند با آنها؟

 

علی نکونسبتی: اصولا کلوخ‌انداز را پاسخ سنگ است. ایشان الان توضیح بدهند که در کجای دنیا نیروی حفاظتی و امنیتی می‌آید سنگ پرتاب می‌کند به جمع دانشجویان که متقابلا دانشجویان مجبور شوند به طرف آنها سنگ پرتاب کنند؟ شیوه‌های نوین کنترل حفاظت از دین مردم پرتاب سنگ است که اگر این است ایشان حق دارند اگر غیر از این است که فکر می‌کنم هدف‌ها مشخص باشد. اصولا به چه مجوزی نیروهای لباس‌شخصی درگیر می‌شوند با دانشجویان؟ وارد کوی می‌شوند؟ یک سری را می‌ربایند پیش از گفتگو و عمل انسانی؟

 

ک.ح.: آیا نیروهای انتظامی هم شب گذشته وارد کوی دانشگاه شدند و با دانشجوها درگیر شدند یا فقط بیرون کوی در خیابان جانبی کوی با دانشجوها درگیر بودند؟

 

علی نکونسبتی: مجموعه نیروهای انتظامی و لباس شخصی بودند. هیچکس نمی‌تواند بیرون نیروهای انتظامی و لباس شخصی تفکیک قائل شود که کی بوده و کی نبوده.

 

ک.ح.: می‌توانید به ما بگوئید که تعداد نیروهای پلیس و امنیتی چند نفر بودند؟ تعداد دانشجویان چند نفر بوده؟

 

علی نکونسبتی: واقعا مشکل است که گفت چقدر دانشجو بوده و چقدر نیروی پلیس بودند. پلیس‌ها از بیرون آمده بودند و یقینا بالای دویست نفر بودند ولی خوب، پشت درخت، پشت دیوارها، سنگ پرتاب کردن‌ها، اینها نمی‌گذارد تخمین درستی شما داشته باشید. نیروهاشان سیال هستند. به همین خاطر نمی‌شود جمع آنها و تعداد را بگوئید اما نفس حمله به کوی دانشگاه برای بار سوم در چند سال اخیر صورت گرفت.

 

ک.ح.: فضای خود دانشگاه تهران و فضای کوی الان چطور است؟

 

علی نکونسبتی: دانشجوها دارند همچنان اعتراض می‌کنند نسبت به مسائل اخیر و تظاهرات ادامه دارد. کوی ولی امروز الان آرام آست و طبیعی هم هست. رفتند دارند در دانشگاه حرکت می‌کنند.

 

 

روزی یکپارچه التهاب

 

 

روز چهارشنبه بیشتر دانشگاههای تهران روز غیر عادی ای را گذراندند که محور اصلی این التهابها دانشگاههای تهران وامیر کبیر بودند. در ادامه ناارامی های این هفته که از روز دوشنبه به طور همزمان در دانشگاههای تهران و امیر کبیر شروع شد چهار شنبه نیز این دو دانشگاه به شدت متشنج بودند به گونه ای که آنها کاملا توسط نیروهای یگان ویژه محاصره گردیدند تا از ورود دانشجویان جدید به دانشگاه و خروج دانشجویان معترض از دانشگاه جلوگیری شود. دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به حادثه سه شنبه شب کوی دانشگاه مجددا در دانشگاه متحصن شدند که در بعضی مواقع با نیروهای لباس شخصی و پلیس درگیر شدند همچنین نیروهای پلیس برای متفرق کردن دانشجویان از پشت درب اصلی یکبار از شلیک هوائی استفاده کردند.

 

اعتصاب غذای دانشجویان دانشگاه امیر کبیر نیز دیروز ادامه یافت که به خاطر توهین یکی از نیروهای بسیجی که انجمنی ها را کافر و نجس خطاب کرد به درگیری انجامید اما این درگیریها به شدت روز قبل نبود. شنیده می شود که مسئولین دانشگاه امیرکبیر در حال عقب نشینی هستند و قصد دارند روز شنبه مجوز برگزاری انتخابات را صادر کنند.

 

در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه هم حدود ۲۰۰ نفر در اعتراض به سرکوب مردم تبیریز اعتراض کردند همچنین در ساعت ۱۵ نیز قریب به ۳۰۰ نفر در دانشکده علوم اجتماعی این دانشگاه در حمایت از دانشجویان دانشگاههای تهران وامیر کبیر تجمعی برگزار کردند .

 

طبق اخبار تحصن دانشجویان دانشگاه تهران چهارشنبه شب در کوی دانشگاه ادامه یافت اما به علت قطع سیتم های ارتباطی آن منطقه تاکنون خبری از کوی نیست و مشخص نیست که آیا تحصن شب گذشته کوی مجددا به درگیری انجامیده یا نه؟

 

 دانشجویان دانشگاههای امیرکبیر وتهران مجددا از روز شنبه اعتراضات خود را در دانشگاه ادامه خواهند داد.

 

پس از اتمام تجمعات دیروز نیروهای امنیتی قصد داشتند برخی از رهبران این اعتراضات را بازداشتند کنند که دانشجویان از این امر اطلاع یافتند و این افراد را خبردار کردند ودانشجویان موفق شدند با هوشیاری این افراد را از دانشگاه خارج کرده و به محل های امنی برسانند.

 

 

 

تجمع و درگیری در کوی دانشگاه تهران

 

 

در ادامه تجمعات دو روز گذشته در دانشگاه تهران سه شنبه شب دانشجویان این دانشگاه  اقدام به برگزاری تجمعی در کوی واقع در محله امیر آباد تهران کردند. طبق خبرهای رسیده تعداد این دانشجویان به 1500 نفر می رسید و یکی از دربهای این خوابگاه دانشجوئی شکسته شد و پس از آن تعدادی از دانشجویان به خارج از کوی رفته پس از آن  نیروهای ضد شورش یک بار وارد کوی شده وپس از مانور دادن از کوی خارج گردیدند.

 

 ورود نیروهای پلیس به دانشگاه و خوابگاههای دانشجوئی سابقه ندارد و در درگیریهای سالهای گذشته نیز همواره پس از گسترش درگیریها و شدت گرفتن بحران صرفا نیروهای لباس شخصی با حمایت پلیس وارد اماکن دانشجوئی می شدند اما در طی روزهای گذشته نیروهای پلیس وارد دانشگاه شدند. این امر در روزهای گذشته در دانشگاه تهران وامیر کبیر نیز اتفاق افتاده بود.

 

این تجمع پس از ساعاتی به درگیری با نیروهای لباس شخصی منجر شد که بر اثر آن تعدادی بسیاری از دانشجویان مضروب شدند وهمچنین یکی از دانشجویان از یکی از ساختمان ها به پائین پرتاب گردیده است که این عمل منجر به شکسته شدن استخوان های وی گردیده است. و حداقل 20 نفر به وسیله آمبولانس به مراکز درمانی منتقل گردیدند. همچنین تعدادی از نیروهای لباس شخصی از پشت کوی وارد خوبگاه شده و حداقل 7 تن از دانشجویان را بازداشت کردند.

 

در حال حاضر کوی دانشگاه کاملا در محاصره نیروهای ضدشورش و یگان ویژه می باشد و حضور نیروهای لباس شخصی در اطراف کوی کاملا محسوس است.

 

بنابر اخبار امروز( چهارشنبه) دانشگاه تهران تعطیل می باشد.

 

گفتنی است که ظهر امروز(چهارشنبه) دانشجویان دانشگاه امیر کبیر مجددا تحصن خود را آغاز خواهند نمود و شایان ذکر است که شب گذشته دست کم 100 نفر از دانشجویان این دانشگاه شب را در صحن دانشگاه به سر بردند. همچنین امروز دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی نیز تجمعی را در اعتراض یه حوادث اخیر کشور در دانشکده روانشناسی این دانشگاه برگزار خوهند کرد دانشجویان این دانشگاه روز گذشته نیز تجمع مشابهی را در دانشکده ادبیات وزبانهای خارجه برگزار کردند.

 

 

امروز در حدود ۲۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر به علت چاپ کاریکاتور اهانت آمیز روزنامه ایران در دانشکده عمران تحصن نموده اند و خواستار موارد زیر بوده اند :

 

۱ ) عذر خواهی وزیر ارشاد در رسانه های جمعی به عنوان بالاترین مقام مسئول دولتی که خبرگزاری ایرنا و روزنامه ایران زیر نظر وی فعالیت دارد .

 

۲) برخورد قضایی با مدیر مسئول و سردبیر و نویسنده مطلب مندرج در روزنامه ایران طبق قانون مطبوعات

 

۳) توقف تمامی اشکال مختلف توهین به قومیتها در نشریات سراسری و صدا و سیما و احترام به هویت ترکها در ایران

 

۴) نمایندگان مجلس شورای اسلامی موظف به پیگیری موضوع این اهانت ابلهانه بوده و ضروری است جهت دفاع از حقوق موکلین خود به ابزارهایی چون طرح سوال و استیضاح متوسل شوند

 

۵ ) محکومیت هرگونه برخورد خشونت آمیز با اعتراضا ت و خواستهای به حق آنان

 

۶ ) اجرای اصول ۱۵ و ۱۹ قانون اساسی که بر تدریس زبانهای اقوام و ملل ایرانی و برابری آنان تاکید می کند

 

همچنین نماینده ی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر ضمن حمایت از تحصن دانشجویان خواستار رفع تبعیض از قومیت ها شد  

 

دانشجويان دانشگاه شهيد چمران اهواز خواستار رسيدگي به درخواستهاي خود از سوي مسوولان دانشگاه شدند.

 

“در پي اعتراضات به عملكرد هيات نظارت و حراست دانشگاه شهيد چمران اهواز سه شنبه از ساعت ۱۳ الي ۱۷ حدود هفتصد نفر از دانشجويان دانشگاه شهيد چمران اهواز در سالن آمفي تئاتر دانشكده مهندسي با مسوولان اين دانشگاه به پرسش و پاسخ پرداختند.

 در اين جلسه كه به همت شوراي صنفي دانشكده مهندسي برگزار شد معاون دانشجويي دانشگاه چمران، رئيس دانشكده فني، مدير كل امروز فرهنگي به سوالات دانشجويان پاسخ گفتند.

 در اين جلسه رئيس دانشكده فني اعلام كرد كه ما مجري قوانين هستيم كه اين قوانين بيشتر جنبه شرعي دارد و ما جز اجراي قوانين كار ديگري نمي كنيم.

 پس از اين جلسه قطع نامه اي از سوي دانشجويان صادر شد كه در اين قطع نامه آمده است: به مسئولين دانشگاه التزام مي دهيم كه ۱- مسئولاني كه پاسخ گو نباشند بايد عزل شوند

۲- مسولان در انتخابات آزاد تشكلها دخالت نكنند.

۳- برخوردهاي فيزيكي و لفظي با دانشجويان از سوي كاركنان و بالاخص انتظامات بايد پايان پذيرد.

۴- ممانعت از ورود دانشجويان به داخل دانشگاه و دانشكده ها به بهانه‌‏هاي واهي از قبيل وضع ظاهر، لباس و … بايد پايان پذيرد.

۵- هرگونه اقدام در جهت تفكيك جنسيتي به هر شكل در دانشگاه صورت نگيرد (از قبيل لغو مجوزهاي مختلف، برنامه هاي كانون موسيقي و …)

مسلم است در صورت تحقق نيافتن اين خواسته ها دانشجويان حق هرگونه اقدام را براي خود محفوظ مي دارند

علی رغم درخواست های مکرر دانشجویان رییس دانشگاه حاضر به رودررویی با معترضان نشد.در روز تحصناعضای بسیج کارکنان در حال آماده باش بودند و در دانشکده و آمفی تئاتر مهندسی حضور فراوانی یافته بودند.در این مراسم برخی از دانشجویان معترض به بیان دیدگاه های خود پیرامون امنیتی شدن فضای دانشگاه،عدم دخالت مسئولان در حوزه ی شخصی دانشجو،انتقاد از عملکرد دولت جدید در دانشگا ه ها،در نظر   گرفتن نظر دانشجویان در مدیریت دانشگاه ،برخورد با مسئولان و کارکنان خاطی ،پرداختند و خواستار این شدند که در مدت کوتاهی به خواست ها و موارد بیان شده در قطع نامه رسیده گی شود.  .

 با توجه به وجود گروههاي مختلف دانشجويي پس لرزه هايي حاكي از تشنج در اين جلسه وجود داشت كه با هوشياري مسئولان شوراي منفي دانشكده مهندسي و با كمك حراست دانشگاه اين مراسم بدون هيچ گونه تشنجي پايان پذيرفت.

 

 

تجمع در دانشگاه علامه طباطبائی

 

روز سه شنبه ۲/۳ / ۱۳۸۵دانشجویان دانشگاه علامه طباططبائی در اعتراض به بازداشت دکتر رامین جهانبگلو و سرکوب مردم تبریز در دانشکده ادبیات و زبانهای خارجه این دانشگاه تجمع کردند.

 

این تجمع با استقبال دانشجویان مواجهه گردید به گونه ای که دانشجویان بسیاری از دغدغه های خود با دوستان خویش سخن گفتند و به همین علت این مراسم بیش از حد معمول به طول انجامید و رفه رفته به تعداد دانشجویان افزوده می شد.

 

دانشجویان معترض در حین تریبون آزاد بارها شعار های " مرگ بر استبداد" " مرگ بر ارتجاع " "مرگ بر فاشیست " " مرگ بر آپارتاید " " زنده باد آزادی " و..... سر دادند.

 

هرچند قرار بود این تجمع در اعتراض به بازداشت دکتر جهانبگلو برگزار گردد اما با توجه به سرکوب روز دوشنبه مردم تبریز دانشجویان اعتراض خود را نسبت به این موضوع نیز اعلام کردند.

 

مسائل فرهنگی وسیاسی دانشگاه و پیشروی استبداد از دیگر مسائلی بود که پیرامون آنها صحبت شد.

 

دانشجویان معترض که تعداد آنها قریب به ۲۵۰ نفر بود تجمع خود را با اعلام اینکه برای دستیابی به خواسته های خود از تمامی ابزارهای مسالمت آمیز استفاده خواهند کرد پایان دادند و با قرائت سرود یار دبستانی متفرق شدند.

 

گفتنی است روز دوشنبه دانشجویان دانشگاههای تهران و امیر کبیر نیز اقدام به برگزاری تجمع کردند که تجمع دانشجویان امیر کبیر به درگیری با نیروهای بسیجی و لباس شخصی های خارج دانشگاه منجر شد ، دانشجویان این دانشگاه امروز نیز تجمعی برگزار کردند.

 

این حرکات پروژه تمامیت خواهان را برای سرکوب دانشگاه و حاکم کردن فضای پلیسی در این نهاد مبارزه با استبداد ناکام گذارد و پیش بینی می شود که با توجه به فضای ملتهب دانشگاهها روز های پایانی سال تحصیلی تبدیل به کابوسی برای مسئولین وزارت علوم گردد.

 

 

تجمع در دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبائی

 

امروز ( سه شنبه ۱۹/۲/۸۵) حدود ۱۰۰ نفر از دانشجویان دانشکده ادبیات در اعتراض به ممانعت دانشگاه از برگزاری انتخابات انجمن اسلامی این دانشکده مقابل دفتر این تشکل تجمع کردند و تریبون آزاد برگزار کردند.

 

گفتنی است که یک ساعت پیش از آغاز انتخابات طی فکسی به رئیس دانشکده اعلام شد که وی باید جلوی برگزاری انتخابات را بگیرد و این در حالی بود که نماینده دانشگاه که قرار بود بر انتخابات نظارت کند در دانشکده حاضر شده بود.

 

 این دانشجویان در تریبون آزاد اعتراض خود را نسبت به عملکرد رئیس دانشگاه اعلام کرده و پیرامون مسائل فرهنگی وسیاسی دانشگاه صحبت کردند. شایان ذکر است که شایعات مطرح در دانشگاه درباره مرگ یکی از دانشجویان دانشکده محور صحبت  دانشجویان بود.

 

این تجمع با قرائت بیانیه انجمن اسلامی دانشکده که تا روز شنبه هفته آینده به مسئولین دانشگاه مهلت داده  اجازه برگزاری انتخابات را بدهند پایان یافت.

 

 

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان پیرامون مسائل قومیتی در کشور

 

 

ز فکر تفرقه باز آی تا شوی مجموع     به حکم آنکه چو شد اهرمن سروش آمد

 

اعتراضات قومیتی و مذهبی در ایران در طی سالهای متمادی نه تنها خاموش نشده بلکه در عصر حاضر و در زمان حاکمیت حکومت اسلامی شدت یافته است . چنانکه در هفته اخیر شاهد تکرار سناریوی کثیف توهین به هویت و زبان یکی دیگر از قومیت های ایرانی بودیم . این بار پیکان اهانت ( درج مقاله و چاپ کاریکاتور توهین آمیز روزنامه ایران مورخه ۲۲/۲/۸۵ ) به سوی هموطنان ترک زبانمان نشانه رفته بود . این اتفاق تازگی ندارد چرا که اگر حافظه تاریخی خود را به کار اندازیم از ابتدای استقرارحکومت مذهبی در ایران شاهد سرکوبها و اهانتهایی به مراتب فجیع تر و شدیدتر بوده ایم : سرکوب مسلحانه صدای آزادی خواهی هموطنان کردمان در سالهای اولیه پیروزی انقلاب ، همچنین جنبش ترکمنهای ایران در سال ۵۸ و سرکوب هموطنان عرب و بلوچ و نیز ستم ها و محدودیت هایی که به سایر اقلیت های مذهبی همچون هموطنان سنی مذهبمان ، ارامنه ساکن ایران ، آشوری ها و … روا داشته شده دلیلی بر این مدعاست . همانگونه که در بالا بیان شد کشور پهناور ایران   متشکل از اقوام مختلف با گویشها و زبان های متفاوت است که قرن ها در کنار یکدیگر و با وجود یک پیوند عمیق تاریخی  روزگار می گذرانند . اما درچنین کشوری سالهاست حقوق قومیت ها پایمال می شود و ترک ها ، کردها ، عرب ها و … از نابرابری فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی رنج می برند . مسلماً چنین اقداماتی از جانب حاکمیت با اهداف مشخص و برنامه های از پیش تعیین شده طرح ریزی و اجرا می شود که یکی از این اهداف همانا تفرقه افکنی میان اقوام ساکن ایران است . حال مرتبط ساختن این موضوع با قومیت فارس زبان و بد نام نمودن آنان نیز خالی از اشکال نیست و منصفانه نمی باشد . چرا که اگر خوب بنگریم خواهیم دید هویت این قومیت نیز ( به مانند دیگر اقوام همان گونه که قبلاً اشاره شد ) زیر چرخهای ارابه تمامیت خواهی   و انحصار طلبی حکومت مستبد له شده است ، که نمونه بارز آن تلاش برای کم رنگ کردن پیشنه فرهنگی – تاریخی ( بی توجهی و ظلم به میراث باستانی این مرز و بوم مثل تخت جمشید ، مقبره کوروش و … ) و زبانی ( ذوب شدن زبان فارسی در زبان عربی ) و مسائل بسیاری از این دست می باشد . این ادعا ما را به آنجا می رساند که شوونیسم تنها ابزاری برای تفرقه افکنی است و تکیه بر آن به مثابه پاک کردن صورت مسأله می باشد . اما راه حل را می بایست در جای دیگری جستجو کرد . چرا که در این کشور حقوق افراد ، اشخاص ، گروه ها ، اقوام ، و اقشار مختلف جامعه پایمال و نقض شده است . کارگران و فرهنگیانی که به علت اعتراض به منظور دریافت حقوق عقب افتاده و خواست های قانونی خود به زندان محکوم می شوند ( عده ای از آنها نزدیک به یک سال حقوق دریافت نکرده اند )، هموطنان عزیزمان در کرمان که به علت ناتوانی حکومت در ایجاد امنیت جان خود را از دست داده اند ، زنانی که تنها و تنها به علت دیدن ساق پای عریان مردان از رفتن به ورزشگاه ها منع شده اند و سالهاست که در راه مبارزه با آپارتاید جنسی حکومت در تلاشند ، روشنفکرانی که به خاطر بیان عقاید خود به جاسوسی متهم می شوند ، دانشجویانی که به خاطر آزادی خواهیشان و دفاع از حقوق حقه ملت حکم تعلیق دریافت کرده ، تبعید و اخراج می شوند . و هزاران هزار مورد دیگر چون نقض حقوق رزونامه نگاران ، بازنشستگان ، کارمندان ، زندانیان سیاسی و … که از تمامی قومیت های ساکن در ایران می باشند گواهی بر گفته ماست . حکومت حاکم بر ایران که بارها از سوی مجامع بین المللی به نقض حقوق بشر محکوم شده است و در تمام این سالها قاطعانه تمامی این اتهامات را از خود سلب کرده چه جوابی برای این گونه برخوردها دارد ؟!! با توجه به موارد ذکر شده در بالا انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان به عنوان تشکلی مستقل و با پیشینه ای روشن نسبت به وقایع اخیر کشور و تحریکات قومیتی هشدار داده و ضمن محکوم کردن هر گونه توهین و اهانت به قومیتهای ساکن   درایران در راه مبارزه برای نیل به آزادی ، برابری و عدالت از هر حرکتی که در جهت رسیدن به این مهم ( آزادی ، عدالت و برابری ) باشد حمایت کرده ( چنانکه از پرداخت هیچ هزینه ای در این راه پروایی نداشته و ندارد ) و از تمامی قومیتها ، تشکلها و اقشار مختلف جامعه می خواهد که با گام نهادن در راه وحدت و همدلی ، زیر پرچم عدالت و برابری گرد هم آمده و در راه رسیدن به جامعه ای دموکراتیک و آزاد ( دور از هر گونه تبعیض قومیتی ، زبانی و دینی ) بیش از پیش تلاش نمایند.

 

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان ۳۱/۲/۱۳۸۵

 

 

خود كشي يك دانشجو پس از دريافت حكم كميته انضباطي

 

كميته انظباطي دانشگاه شريف دو تن از دانشجويان اين دانشگاه را دو ترم تعليق و آنها را ممنوع الورود به دانشگاه كرد. مصطفي نويدي و مهدي گرايلو از دانشجوياني اند كه در پي اعتراض دانشجويان به دفن شهدا در اين دانشگاه به كميته انضباطي احضار شده بودند. گفتني است كه نزديك به ۵۰ نفر از دانشجويان دانشگاه شريف پس از حوادث اسفند ماه به كميته انضباطي احضار شدند. طبق اخبار رسيده معاون دانشجوئي اين دانشگاه پس از اعلام حكم اين دو دانشجو گفته كه حكم بقيه نيز به زودي اعلام خواهد شد.

 

مصطفي نويدي پس از دريافت حكم كميته انظباطي اقدام به خودكشي كرد كه خوشبختانه از خطر مرگ نجات يافت و در حال حاضر در بيمارستان تحت نظارت پزشكان است.

 

قرار است دانشجويان شريف امروز( يكشنبه) در اعتراض به تصميم مسئولين دانشگاه كه منجر به خودكشي يك دانشجو گرديد مقابل ساختمان ابن سيناي اين دانشگاه تجمعي برگزار كنند.